четвер, 10 жовтня 2024 р.

10 жовтня - Всесвітній День ментального здоров'я

        10 жовтня - Всесвітній День ментального здоров'я у світі та в Україні і це - ідеальний привід нагадати, що піклування про себе та про своє ментальне здоров`я - найважливіший крок на шляху до відчуття щастя. Важливо пам`ятати це основа нашого добробуту, яке дозволяє нам долати стреси та труднощі у житті.

       Ментальне здоров’я – це рівень психічного благополуччя, який визначається не тільки відсутністю психічних захворювань, а й рядом соціально-економічних, біологічних і тих, що відносяться до навколишнього середовища факторів.

        Це перш за все людина творча, життєрадісна і весела, відкрита і така, що пізнає себе і навколишній світ не лише розумом, але й відчуттями. Вона визнає цінність і унікальність людей, що її оточують. Вона знаходиться в постійному розвитку і сприяє розвитку інших людей.
     Здоров’я залежить від режиму дня, поведінки та нашого ставлення один до одного, до своїх рідних, оточуючих. Здоров’я буде добре й збережене тоді, коли людина гарно поводиться. Їй приємно, що до неї ставляться добре товариші, рідні й у неї є багато друзів. В закладах освіти громади пройшли заходи: ігри «Мішок для крику», «Видихни хмаринку», казкотерапія «Казка зі щасливим кінцем», арт-терапія «Спільний малюнок-моя посмішка», вправи: «Долоньки», «Банка тривог», «Простір безпеки» (Талалаївський дитячий ясла-садок «Сонечко»); психологічна акція «Колекція теплих слів», арт-виставка «Я щасливий(ва)!», вправи та ігри на створення психологічного комфорту дітей у класному колективі: «Подаруй мені посмішку», « Назви сусіда лагідно», «Компліменти» (Красноколядинський ЗЗСО І-ІІІст.);
бесіда «Ментальне здоров'я: як подбати про себе»,  заняття з елементами тренінгу «Що робити для збереження психічного здоров’я», психологічна лотерея для працівників ліцею «Позитивні побажання», акція «Осінні секрети ментального здоров'я» (Талалаївський ліцей);  тренінг для учнів 2 класу «Ти як? Ментальне здоров'я», руханка  «Ти як?» (Харківський ЗЗСО І-ІІІ ст.); флешмоб «Фотопозитив», перерва обіймів «Обійми того, хто…», година спілкування «Аптечка ментального здоровя» ( Липівський ЗЗСО І-ІІІ ст.); заняття «Хмаринка настрою», квест-гра «Ментальне здоровя–запорука щасливого життя», психологічні вправи: «Подарунок другу», «Баночка моїх емоцій» (Плугатарський ЗЗСО І-ІІІст.)

Під час тренінгів, ігрових занять здобувачі освіти відповідали на запитання: «А що означає бути здоровим? Яку людину можна назвати здоровою?» Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим, нічого не болить, добре працює, вчиться, грає в різні ігри …)  - Найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Купити здоров’я неможливо, тому його потрібно зберігати й зміцнювати.

      Ми звикли приділяти увагу собі лише тоді, коли в нас щось заболить. А на такий стан як – тривожність, дратівливість, втома, безсоння , ми незважаємо і відкладаємо до останнього.  
     Для збереження ментального         здоров’я дуже важливо дотримуватися режиму дня, вчасно вставати і лягати спати. Правильний режим– планування дня, прийом їжі в один і той же час, короткі перерви я.в роботі і навчанні, повноцінний нічний сон – допомагають уникнути почуття тривоги, зберігати працездатність, впевненість і добрий настрій впродовж дня.      









Немає коментарів:

Дописати коментар