В останні роки в Україні спостерігається бурхливий розвиток комп’ютерних технологій, ІТ-сфери, нанотехнологій, робототехніки. Цей процес є необхідною умовою для
реформування та розвитку освіти у відповідь на суспільні вимоги. Тобто технологізація багатьох сфер громадської діяльності вимагає від держави створити сприятливі умови для підготовки кваліфікованих працівників. Через кілька років найпопулярнішими професіями будуть інженер, програміст, аналітик, технік з робототехніки, ІТ, біо- та нанотехнології. Ці напрями навчання охоплюють STEM-освіту.Забезпечення робочих
місць досвідченими фахівцями можливе за умови створення якісної системи
освіти. Адже саме тут в учнів формуються основні компетентності, які вони
будуть використовувати та вдосконалювати в середній та старшій школі.
До ключових
компетентностей Нової української школи (далі – НУШ) належать:
спілкування державною (і рідною, у разі відмінності)
мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність,
основні компетентності у природничих науках і технологіях,
інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж
життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська
компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна
грамотність і здорове життя (Концепція НУШ).
Максимальній
реалізації й успішному засвоєнню цих компетентностей допоможе впровадження
принципів STEM-освіти в освітній процес Нової української школи. Інтеграція та дослідницько-проєктна діяльність є
провідними принципами STEM-освіти, які співзвучно переплітаються з
орієнтирами НУШ.
22 cічня 2023 року на базі опорного Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів відбувся семінар-практикум для директорів ЗЗЗСО та заступників директорів з навчально-виховної роботи.
Метою семінару-практикуму було поглиблення знань про інноваційні технології навчання, а
саме, STEM-освіту,
як технологію формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей
учнів,
обмін досвідом з їх використання, обгрунтування доцільності впровадження
інновацій в освітній процес, аналіз готовності вчителя до інноваційної
діяльності.
Під час семінару розглядалися і вивчалися питання:
1.STEАM-освіта: шлях у майбутнє. З
досвіду роботи.
(Соляник
М.П., заступник директора Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів)
2. Майстер-клас
вчителя-методиста Косенко В.В.: Як оцінювати без оцінок у початковій школі.
3. Майстер-клас
вчителя-методиста Сердюк Л.І.: Інтерактивні методи навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар